Magazijnbeheer automatiseren, dat doe je door middel van barcodescanners. Hiermee creëer je real-time inzicht in je voorraad waardoor je sneller kan inspringen op de huidige ontwikkelingen. Swyft heeft de implementatie van het warehouse management systeem begeleid van implementatie tot en met de nazorg.
Neem contact met ons opDe klant handelt in verse producten via meerdere verkoopkanalen. Zo is er B2B (business to business), eigen winkels, maar de bulk van de orders komt binnen via de webshop. Leveringen vinden plaats door heel Europa via eigen transport of via een logistiek partner. In het magazijn stonden meerdere loopvriezers. Zodra er een lading ingepakt moest worden, gingen de medewerkers aan de hand van papieren paklijsten het magazijn doorlopen. Er zat geen goede volgorde in de lijst, waardoor de medewerkers van onnodig heen en weer liepen. Dit pickproces moest verbeterd worden. De klant maakte verder gebruik van het ERP pakket van Exact. Hieraan zou het WMS gekoppeld moeten worden, zodat er in Exact een juiste voorraad aangegeven zou worden.
De keuze voor het WMS (Warehouse Management System) was al gemaakt. Daarom zijn we gestart met een implementatieplan en een inventarisatie van het maatwerk en aanpassingen in het proces. We keken naar hoe het proces nu verliep en hoe dat in de optimale situatie zou zijn. Tijdens de implementatie werd agile gewerkt. Dit is een projectaanpak, waardoor je altijd een werkend product oplevert en deze steeds verbetert. De medewerkers werden tijdens de implementatie meteen getraind en we verwerkten hun feedback op het product meteen. Na de oplevering is Swyft nauw betrokken gebleven om de laatste punten op te leveren.
✔️Papierloos werken
✔️Efficiënter pickproces
✔️Real-time inzicht in de voorraad
✔️Verlaagde doorlooptijd
Lees ook hoe wij de webshop van HAEVN hebben vernieuwd via
Webshop >